Vergelijkingsproblemen

Meer
6 jaar 4 maanden geleden - 6 jaar 4 maanden geleden #7287 by JECH
Vergelijkingsproblemen werd gemaakt door JECH

Ik ben net begonnen met het gebruik van de vergelijkingsfunctie. Ik vergelijk het eindcijfer van studenten (wat een gemiddelde is van hun testcijfers - dus het is een map) met hun streefcijfer. Dus eigenlijk vraag ik het om het ene nummer met het andere te vergelijken. Het probleem is dat het me de verkeerde waarden teruggeeft. Een student heeft bijvoorbeeld een doelstelling van 7 (kolom B voor de vergelijking) en heeft een gemiddelde toetsscore van 5.7 behaald (kolom A voor de vergelijking). De waarde die in de vergelijkingskolom wordt weergegeven, is -0.2 terwijl deze -1.3 zou moeten zijn. Alle vergelijkingswaarden tonen de verkeerde cijfers.

Ik heb een aangepast cijfertype gebruikt voor mijn vergelijkingskolom met een maximale waarde van 8 en een minimale waarde van -8. Het behalen van het cijfer is 0.

Wat gaat er mis? Bedankt voor alle hulp.
bijlagen:
Laatst bewerkt: 6 jaar 4 maanden geleden door JECH.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 4 maanden geleden #7288 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Vergelijkingsproblemen
Het hangt allemaal af van de soorten A, B en de vergelijking. Zorg ervoor dat ze hetzelfde zijn.

Het is iets anders als je je aangepaste cijfer ook in A en B hebt toegewezen, maar ik neem aan dat je dit alleen hebt gedaan bij de vergelijking.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 4 maanden geleden #7289 by JECH
Beantwoord door JECH over onderwerp Vergelijkingsproblemen
Oké, dat is logisch. Mijn probleem is nu dat ik niet wil dat de eind- of streefcijfers ooit negatief zijn, maar de vergelijking kan dat wel zijn. Ik zal kijken wat ik kan doen.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.

Meer
6 jaar 4 maanden geleden - 6 jaar 4 maanden geleden #7290 by bert
Beantwoord door bert over onderwerp Vergelijkingsproblemen
Tenzij je de 'cut on max' of 'cut on min' in je cijfertype inschakelt, zal de vergelijking de juiste negatieve waarde tonen.
U kunt het eenvoudig uitschakelen of hetzelfde hellingstype maken met uitsnijdingen ingeschakeld en een nieuwe zonder
Laatst bewerkt: 6 jaar 4 maanden geleden door bert.

Alstublieft Inloggen or Maak een Account Aan om aan het gesprek.